Thursday, December 5, 2013

Dating perdana


Bila dah ada anak lebih daripada sorang ni, nak berdating memang le susah. Maunye tidak, kejap sorang lapar la, sorang nak gi toilet la... sorang lagi dok diam, si adik cubit la... sorang tengah syok main iPad, bateri abis la... 
Aku pun heran tengok camna some matsalehs boleh dok lepak minum kopi sambil anak diorang dok diam je kat sebelah. Sampai at once tu, aku rasa aku telah tertipu dengan imaginasi sendiri, sebab masa bujang dulu I told myself I'd come back here (somewhere overseas) with my family to do what I see them (matsalehs) doing (read: laid back lifestyle).

For the past 6 years plus, since Lil Adam was born, I hardly keluar dating tanpa bawak anak. Aku tak sampai hati actually, sebab bawak anak tu bukan le bebanan pun. Cuma dengan komitmen aku ber-BF, ditambah dengan ketaksampaian hati aku tu, dan aku pun bukan jenis suka-suki tinggal-je-anak-kat-sitter-or-PIL, so I always ended up berdating (la sangat!) dengan anak-anak sekali.

However this year, for our 7th anniversary, we decided for a change. 
So, last Friday night (eh, macam lagu Katy Perry pulak).. we had a special dinner date. Without the kids that is!

By the time we left the house, it was already 6pm+, tapi sebab tengah daylight savings, so terang-benderang lagi la. 




Headed to Stamford Plaza Adelaide for the seafood buffet!



Acecece.... :")


 Smoked salmon (ahhh...I love it raw, though).

 Green lipped mussels.

Prawns, eh I mean shrimps as Aussies call it.

That's my first plate. Ahhhh...aku cukup miong kalo nampak raw oysters!!! Mata terus pling-pling macam Shinchan nampak kakak cantik.


 Sopan santun gittew sebelum makan kan?


Crab, squid, shrimp (again!), yada yada...


Tapi aku kira-kira balik, ada la kot dalam 10 ekor oysters aku telan. Tiap kali bangun tinjau makanan, oysters tu melompat masuk dalam pinggan aku. Hehehe. Tak dapek den nak nolong!


Sila maafkan perangai keloloh yours truly. Aku memang cenggitu. Kalau makan oyster, mula la aku buka cerita pasal MrBean. Scene yang dia termakan oyster yang dah rosak tu. Bahahaha.




There was quite a generous spread of desserts. Untuk aku yang sweet tooth ni, memang aku rasa a little bit of everything la. 
Except for Brandy Custard...and Tiramisu- sebab aku dapat tau ada alcohol. Hmm... sila check dengan chef/tukang serve ye kalo korang makan kat mana-mana.



Penutupnya adalah secawan mint tea.
Aku ingat lagi dulu kalau MakNgah balik dari London, dia bagi mint tea (plus rosehip and hibiscus tea), aku memang sengsara nak habiskan yang mint tu. Sebab rasa macam minum ubat gigi. Hahaha.



Tapi sejak-sejak dah perasan tekak British ni (#tangandibahumatakeatas), aku rasa sedap pulak.

Us, before leaving the restaurant.

Ishh..mengapakah aku rasa dress tu membuatkan aku kelihatan leper? 



Back home, the kids were doing fine. Tak berbuat onar sangat dengan babysitter nya, Abang Pokka.
We just had half a Passionfruit cake (kalau beli sebijik, rasa melampau sangat!)... So, bagi chance la anak-anak pulak excited meniup lilin.




To Cinta,
Happy eniberseri-seri!
Apa??? Boleh tuntut hadiah lagi?  Kalau macam ni, esok esok nak buat entry pasal enibeseri lagi la. Mihmihmih.

5 comments:

  1. Tahniah dah bertujuh tahun!
    Nak kek camtu nanti pls.

    ReplyDelete
  2. aii next year 10 dah..OMG..tak sangka...tp betul..mmg tak sampai hati nak gi vacation ke bagai tggal budak2. kalau nak sangat, sanggup amik cuti sehari so mcm gi keja laa..depa pun tatau...ahhaa...ehh..kata je..sbnrnya pernah gak buat 2-3x balik keja lmbt, gi tgk wyg/ tgk teater :p actually...it was good to have our time sekali sekala..dlm setahun....

    ReplyDelete
  3. Happy 7th anniberseri seri! Mmg ko berseri la sgt......

    ReplyDelete
  4. First time singgah sini dah tertarik..selamat ulangtahun perkahwinan...

    ReplyDelete

Thanks for reading!
Feel free to leave comments here.

Nuffnang ads

My Heartbeat